قوانین بازاریابی شبکه ای در سیمرغ

ماده یک (1): تعاریف
-    شرکت:  شرکت بازاریابی شبکه ای سیمرغ عصر تجارت به شماره ثبت 431347 و مجوز بازاریابی شبکه ای به شماره 163594/60  از وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
-    کمیته نظارت: کمیته ای است ناظر بر مراحل صدور مجوز و نحوه فعالیت شرکت بازاریابی شبکه ای که متشکل از نمایند گان وزارت اطلاعات، وزارت"صنعت، معدن و تجارت "نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و دادستانی کل کشور.
-    کالا:  همه کالاهای عرضه شده شرکت که توسط سایت (www.simorghmlm.ir)  برای فروش است.
-    سایت شرکت: پایگاه اینترنتی رسمی شرکت بازاریابی شبکه ای سیمرغ عصر تجارت به آدرس: www.simorghmlm.ir
-    فرم ثبت نام:  فرمی است به منظور دریافت اطلاعات شخصی افرادی که مایل به همکاری با طرح فروش شرکت می باشند.
-    بازاریاب:  شخصیتی است که با پر نمودن فرم طبق اطلاعیه شماره 26 ثبت نام موجود در سایت شرکت سیمرغ موافقت خود را با قوانین و مقررات شرکت سیمرغ عصر تجارت اعلام کرده است و قصد بازاریابی و فروش کالا را دارد، که این شخص را شرکت درصورت تایید به عنوان بازاریاب می پذیرد.
-    مشتری عادی: به کسی گفته می شود که محصولات شرکت را صرفاً برای استفاده شخصی خود یا اطرافیان خود، از طریق یکی از نمایندگان فروش شرکت یا به طور مستقیم از طریق وب سایت شرکت خریداری می کند.
-    خریدار:  کسی است که یک یا چند کالا که در سایت شرکت (www.simorghmlm.ir) است را به روش مشتری عادی یا بازاریاب خریداری نماید.
-    کد کاربری: کدی است که شرکت پس از قبول تقاضای همکاری یک شخص به عنوان بازاریاب به وی اعطا میکند. شناسه یک شماره منحصر به فرد برای هر بازاریاب است که برای شناسایی آن همکار در طرح فروش استفاده میشود.
-    دفتر کار اینترنتی: منظور محیطی است مجازی در پایگاه اینترنتی شرکت که توسط شرکت به هر متقاضی همکاری که تقاضای همکاری وی توسط شرکت پذیرفته باشد اختصاص می یابد تا بتواند از طریق شناسه و رمز عبور خود به آن دست یابد و تمامی فعالیت ها و امور مالی خود را کنترل و مدیریت نماید.
-    تیم فروش: هر گاه هر بازاریاب به عنوان فروشنده کالایی را فروخت و خریدار تمایل به بازاریابی کالا نمود آنگاه فروشنده به منظور بالا بری فروش میتواند خریدار کالا را که تمایل به کار بازار یابی دارد به شرکت به عنوان متقاضی همکاری معرفی کند و شرکت متقاضی همکاری جدید را به عنوان بازاریاب در گروه فروش فروشنده معرف در نظر میگیرد این مرحله میتواند درباره بازاریاب جدید نیز انجام گیرد.

ماده دو (2)- قوانین مربوط به کالا
روش پرداخت وجه کالا:
1.    پرداخت به شماره حساب ها یا کارت های بانکی تعریف شده در سایت شرکت (www.simorghmlm.ir)  
2.    پرداخت حضوری در دفاتر نمایندگی شرکت از طریق دستگاه های پایانه بانکی ( POS)
3.    پرداخت به صورت آن لاین در سایت شرکت (www.simorghmlm.ir)  
روش دریافت کالا:
1.    دریافت از طریق پست جمهوری اسلامی ایران
2.    دریافت حضوری با مراجعه به دفاتر تحویل و یا فروشگاههای ذکر شده در سایت شرکت
-    زمان دریافت کالا از طریق پست حداقل 7 روز کاری و حداکثر 14 روز کاری پس از خرید میباشد.
-    چنانچه دریافت کالا از طریق پست انتخاب گردد، شرکت هیچگونه مسئولیتی در قبال درج آدرس اشتباه تحویل گیرنده، عدم حضور وی یا امتناع از دریافت کالا را ندارد. در صورت بروز هر یک از این موارد خریدار باید با هزینه مجدد کالا را تحویل بگیرد .
-    کلیه کالاها فقط به خریدار و یا نماینده قانونی وی تحویل میگردد.
-    هزینه بسته بندی وارسال توسط پست پیشتاز به سراسر کشور120 هزار ریال و هزینه تحویل در دفاتر و یا فروشگاههای سراسر کشور 20 هزار ریال خواهد بود
-    تحویل گیرنده کالا متعهد است در زمان تحویل از صحت و سلامت آن کاملاً مطمئن شود زیرا بعد از تحویل ، شرکت هیچ ادعایی را مبنی بر معیوب بودن یا اشتباه بودن سفارش خرید قبول نخواهد کرد .
-    کارت گارانتی برای کالاهای دارای گارانتی ، همراه با کالا ارسال می گردد
-    کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل پر نمایند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود.
-    هرگونه مالیات بر ارزش افزوده که توسط نهاد های ذیربط دولتی تعیین گردد بر کالاهای شرکت اعمال شده و مبلغ آن از خریدار دریافت میگردد.
-    شرکت پس از کسب مجوزهای لازم از مراجع ذیصلاح حق هرگونه تغییر در قیمت کالا ، نوع و برند آن را دارد.
-    با توجه به اینکه برخی از کالاهای شرکت توسط کارخانه تولید کننده و یا واردکننده در بازار سنتی نیز عرضه می شود بازاریاب حق اعتراض در این مورد را از خود سلب می کند
بازخرید کالا:
-    بر اساس مقررارت پایگاه اینترنتی کمیته نظارت بر شرکت های بازاریابی شبکه ای، چنانچه نماینده فروشی کالاهای خود را به شرکت مرجوع کند، در صورتیکه کالا قابل فروش مجدد باشد، هزینه محصول با کسر: 1. هزینه ارسال 2. هزینه باز پس فرستادن 3. سود خرده فروشی تعلق گرفته شده 4. مالیات بر ارزش افزوده  قابل استرداد است.
-    کالا یا کالاهای مرجوع شده می بایست قابلیت فروش مجدد داشته باشد. در صورت هر گونه نقص یا استفاده کالا ، کالا باز پس گرفته نمیگردد.
-    ارجاع کالا به انبار یا یکی از دفاتر شرکت به عهده مرجوع کننده خواهد بود. این امر از طریق مراجعه حضوری مرجوع کننده به انبار یا یکی از دفاتر شرکت و یا از طریق پست یا پیک امکان پذیر است و کلیه هزینه های ناشی از ارجاع به عهده مرجوع کننده است.

ماده سه (3)- حقوق و مقررات مربوط به بازاریابان
شرایط عمومی متقاضیان همکاری:
1-    بالغ و دارای 18 سال کامل
2-    در هنگام آغاز به کار و در طول مدت کار ممنوع المعامله نباشد
3-    دارای صلاحیت های عمومی برای کار باشد
4-    کارمند رسمی شرکت نباشد
-    هر بازاریاب فقط حق معرفی و فروش کالاها و خدمات شرکت را دارد.
-    فعالیت در شرکت‌منوط به انعقاد قرارداد کتبی با شرکت است. بازاریاب بعد از ثبت نام اولیه و دریافت کد کاربری باید نسخه اصلی قرارداد خود را از دفتر کار اینترنتی خود پرینت گرفته و سپس قرارداد خود را امضا نموده و طی مدت حداکثر 14 روز به دفاتر نمایندگی شرکت تحویل دهد.
-    برای بازاریاب هیچگونه محدودیت جغرافیایی بابت فعالیت و معرفی محصولات شرکت وجود ندارد، مگر آنکه شرکت شرایط خاصی بابت فروش محصولات در مکانی را اعلام نماید.
-    انجام بازاریابی و فروش کالاهای شرکت در محیط های اداری ، نظامی ، آموزشی و فرهنگی ممنوع بوده و در صورت انجام عملیات فروش ، شرکت هیچگونه مسئولیتی در این مورد نداشته و کلیه مسئولیت ها و عواقب این کار به عهده بازاریاب می باشد
-    هرگونه هزینه ای که بازاریاب در جهت فروش و بازاریابی کالاهای شرکت انجام دهد به عهده وی می باشد و شرکت هیچگونه هزینه ای در این خصوص متقبل نمی شود
-    بازاریاب فقط به عنوان بازاریاب مستقل برای شرکت بازاریابی می کند و کارمند شرکت نیست. لذا بازاریاب نمیتواند ادعایی مبنی بر مخارج، بیمه اجباری ، بیمه بیکاری حقوق ثابت پاداش یا عیدی و سنوات از شرکت بکند.
-    بازاریاب نباید ادعا کند که در استخدام شرکت است. بازاریاب به هنگام معرفی فرصت های شغلی شرکت ، باید تاکید کند که پیشنهاد این کار ، پیشنهاد راه اندازی یک تجارت مستقل است نه پیشنهاد استخدام در یک شرکت.
-    بازاریاب هیچ وکالتی از طرف شرکت ندارد. یعنی نمی تواند در رابطه با مذاکرات و عقد قرارداد ها خود را نماینده ی شرکت اعلام نماید. در صورت نیاز به انجام اموری از این دست ، می بایست از قبل مراتب را به مسئولین شرکت گزارش دهد تا در صورت صلاحدید و لزوم، در آن موردخاص برای وی مجوزرسمی صادر شود.
-    بازاریاب حق ندارد هیچ گونه قراردادی را از طرف شرکت با هر شخص حقوقی و یا حقیقی امضاء نماید..
-    بازاریاب حق ندارد نسبت به دایر کردن نمایندگی بدون داشتن مدرک قانونی از شرکت اقدام نماید.
-    هیچ شخص حقیقی نمی تواند با عنوان نام مستعار در شرکت بازاریابی کند.
-    استفاده از عناوین مستعار ، غیر حقیقی ، ناقص ونیز ذکر هر گونه شرح فعالیت برای شرکت، به جز مواردی که در اساسنامه ی آن ذکر شده است ممنوع است.
-    شرکت هیچ مسئولیتی در قبال ادعاهای واهی بازاریابان ندارد و حق اقامه دعوی نسبت به ادعاهای مطروحه را برای خود محفوظ می داند.
-    بازاریاب موظف است در محیط شرکت با پوشش کاملا مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران ظاهر شود و در صورت تناقض، شرکت از حضور وی در محیط شرکت جلوگیری مینماید.
-    ملاک برای در آمد هر بازاریاب تنها میزان فروش کالاها و خدمات شرکت از طریق سایت شرکت است. مجبور کردن هر شخص برای عضویت، بازاریابی و خرید از شرکت مطلقا ممنوع است.لذا در صورت آشکار شدن این مسئله شرکت نسبت به مسدود کردن شناسه شما اقدام و شما را به مراجع ذیصلاح معرفی مینماید.
-    در شرکت هیچ گونه حق عضویت یا هر گونه وجهی برای آغاز بازاریابی دریافت نمی شود و هر شخص میتواند کاملا رایگان و تنها به عنوان بازاریاب مشغول به فعالیت و کسب درآمد شود.
-    در شرکت هیچکس مجبور به خرید کالا نیست، یک بازاریاب بدون خرید کالا می تواند به عنوان بازار یاب مشغول به فعالیت و کسب درآمد شود.
-    استراتژی‌های فروش که از جانب تیم‌های فروش حامیان نماینده فروش ارائه می‌شود نمی‌بایست منجر به اجبار در خرید و همچنین القای خرید در مبالغ مشخص در هر یک از گروه‌های فروش برای بازاریابان شرکت شود. لذا، در صورت تعیین مبلغ خرید مشخص برای ملحق شدن یک بازاریاب به شرکت، دفتر کاری عاملین تا رسیدگی نهایی مسدود خواهد شد.
-    هر بازاریاب می‌تواند تنها یک دفترکار اینترنتی، جهت فروش کالاهای شرکت در اختیار داشته باشد.
-    جهت دسترسی به دفتر کار اینترنتی، هر شخص رمز عبوری را برای خود انتخاب می نماید که حفاظت آن بر عهده خود شخص می‌باشد و شرکت در رابطه با هر گونه عواقب ناشی از عدم رعایت این بند هیچ مسئولیتی ندارد.
-    هر بازاریاب می‌بایست از تیم فروش خود طبق آئین نامه ی آموزش و پشتیبانی شرکت ، حمایت و پشتیبانی نماید و آموزش و همکاری با آنها را به منظور اطمینان از صحت عملکردشان بر عهده گیرد.
-    متقاضیان همکاری و بازاریابان می باید اطلاعات شخصی (نام، نام خانوادگی،کد ملی، آدرس، کدپستی و ...) خود را هنگام ثبت نام بررسی نمایند تا از هرگونه خطای احتمالی جلوگیری کنند. درج اطلاعات نادرست منجر به عدم پرداخت حق العمل و تعقیب شخص متخلف به عنوان کلاه بردارخواهد شد.
-    کلیه افرادی که متقاضی بازاریابی در شرکت می باشند می بایست پس از ثبت نام، طی 15 روز تصویر کارت ملی خود را از طریق دفتر کار اینترنتی خود برای شرکت ارسال نمایند. بدیهی است پس از بررسی و تطبیق کارت ملی با مشخصات ثبت در سایت، بازاریاب صلاحیت معرفی و ثبت افراد دیگر را به تیم فروش خود پیدا می کند. در صورت عدم ارسال، ثبت نام وی کأن لم یکن تلقی شده و دفتر کار اینترنتی وی حذف می گردد.
-    چنان چه هر بازاریاب یا متقاضی همکاری سعی در رسوخ یا دخالت در پایگاه اطلاعاتی یا هر بخشی از سیستم کامپیوتری شرکت (سخت افزار یا نرم افزار) نماید، حق فروشندگی وی بدون در نظر گرفتن اختیاراتش فورا" لغو می گردد و باید تمامی خسارات وارده به شرکت را در این رابطه متقبل گردد.
-    شرکت بعد از بررسی تقاضای متقاضیان همکاری، بر مبنای اهداف ، حقوق و قوانین خود حق قبول و یا رد پیشنهاد آن را برای خود محفوظ می دارد.
-    بازاریاب حق ندارد در هیچ شرکت فروش مستقیم دیگر تحت هر عنوان فعالیت نماید .
-    بازاریاب اجازه ندارد متقاضی بازاریاب دیگر را جذب کند .
-    بازاریاب موظف است قوانین و مقررات را برای بازاریابان مستقیم خود به طور کامل تشریح نمایید.
-    بازاریاب متعهد است که کلیه شرایط و مقررات شرکت که بر اساس قوانین کمیته محترم نظارت بر بازاریابی شبکه ای وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد، مطالعه نموده و مطلع گردد و به طور کلی نسبت به جمیع قوانین و امورکار اطلاعات کافی داشته و سپس اقدام به فعالیت نماید، لذا بعداً به هیچ عنوان حق ندارد ادعا و یا مطالبه ای که ناشی از عدم اطلاع باشد بنماید
-    در صورت عدم رعایت هر یک از بند های فوق ، شرکت مجاز است تا به صورت یک جانبه همکاری خود را با فرد متخلف فسخ نماید.

ماده چهار (4): پرداخت پورسانت
-    هر بازاریاب جهت واجد صلاحیت شدن دریافت پورسانت تیم فروش خود، باید هر ماه حداقل مبلغ 100،000 تومان بدون در نظر گرفتن ضریب کالا، از کالاهای شرکت را به صورت فروش شخصی (خرده فروشی) به فروش برساند. در غیر اینصورت بازاریاب غیر فعال بوده و فقط پورسانت خرده فروشی بابت مبالغ فروش شخصی زیر مبلغ 100،000 تومان را دریافت میکند.
-    برابر ماده 104 قانون مالیات های مستقیم، 3% از پورسانت و یا پاداش نقدی متعلقه به بازاریاب، به عنوان علی الحساب مالیات تکلیفی مودی (پورسانت گیرنده) از مبلغ پورسانت و یا پاداش کسر و به نام بازاریاب به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز خواهد شد. همچنین هرگونه مالیات بر درآمدهای بازاریابان که توسط نهاد های ذیربط دولتی تعیین گردد بر کارمزد های ایشان اعمال شده و مبلغ آن کسر میگردد.
-    هر بازاریاب جهت دریافت پورسانت ملزم به ارائه شماره حساب فقط به نام خودش می باشد
-    همه پرداخت ها و دریافت ها از طریق کارت های تخفیف بانکی در بانک اقتصاد نوین صورت می پذیرد. کارت صادره از بانک اقتصاد نوین به صورت اختصاصی جهت بازاریابان شرکت سیمرغ عصر تجارت و به صورت رایگان صادر می گردد و به عنوان کارت شناسایی و تخفیف از مراکز همکار بانک اقتصاد نوین و شرکت قابل استفاده است که لیست آن در سایت قرار می گیرد.
-    بازاریاب ملزم است در حفظ و نگهداری کارت کوشش نماید. شرکت هیچگونه مسئولیتی در صورت مفقود شدن و سو استفاده از کارت ندارد.
-     هر گونه گزارش مالی موخر بر انجام عملیات بانکی و با درج کد رهگیری تراکنش در سیستم بانکی کشور انجام میگیرد.
-    کارمزدهای بازاریابان از مبلغ کالا پرداخت می شود و مالیات بر ارزش افزوده و حمل و نقل شامل کارمزد نمی باشد.
-    شرکت متعهد می گردد کلیه پورسانت و پاداش های هر بازاریاب شبکه ای را پس از پرداخت کامل خرید کالا و فقط به حساب بانکی شخصی بازاریاب، تا پایان 5 روز اول کاری هر ماه شمسی به صورت نقدی واریز نموده و در دفتر کار اینترنتی وی در وب سایت شرکت، اعلام نماید.
-    چنانچه پورسانت بازاریاب در موعد مقرر پرداخت نگردد، وی باید با ارسال پرینت بانکی از طریق  دفتر کار اینترنتی خود (قسمت پشتیبانی) به واحد مالی شرکت موضوع را پیگیری نموده و در صورت صحت موضوع، پورسانت خود را دریافت نماید.
-    چنانچه بازاریابی در مورد مبلغ پورسانت دریافتی خود شبهه یا تردیدی داشت می تواند درخواست خود را به همراه توضیحات کامل موضوع از طریق  دفتر کار اینترنتی خود (قسمت پشتیبانی) ارسال نموده و چنانچه موضوع مطروحه صحت داشت مابه التفاوت مبلغ پورسانت به حساب وی واریز می گردد.

ماده پنج (5) - تمدید، انتقال، تعلیق و لغو دفتر کار اینترنتی
-    بازاریاب میتواند در هر زمان عضویت خود را در شرکت لغو نماید و درخواست حذف دفتر کار اینترنتی و کد کاربری خود را نماید. در این حالت شرکت با پرداخت کلیه پورسانت­های متعلقه جایگاه وی را حذف خواهد کرد. بازاریاب می­تواند با ورود به بخش "لغو قرارداد بازاریابی" در دفتر کاری اینترنتی خود و پر کردن فرم مربوطه انصراف و حذف خود را انجام دهد. همچنین بازاریاب می بایست لاشه کارت شناسایی خود را به شرکت عودت نماید:
   ·    اگر مدت همکاری بازاریاب و شرکت کمتر از 60 روز کاری ‌باشد، در همان لحظه رابطه قراردادی بازاریاب با شرکت قطع و می‌تواند با ثبت­ نام در شرکت دیگری به فعالیت در آن شرکت پردازد.
   ·    اگر مدت همکاری با شرکت بیش از 60 روز باشد، دفتر کار اینترنتی به مدت 15 روز کاری حذف نمی‌شود و بازاریاب نمی تواند در شرکت دیگری ثبت نام کند. بعد از 15 روز بازاریاب می‌تواند در هر شرکت دیگری ثبت نام کرده و فعالیت نماید.
   ·    چنانچه بازاریاب پس از انصراف و حذف دفتر کار اینترنتی و کد کاربری، قصد همکاری مجدد با شرکت را داشته باشد، در طی 15 روز کاری بعد از انصراف می‌تواند مجدداً از طریق ورود به دفتر کار اینترنتی و انتخاب گزینه لغو انصراف بدون انجام ثبت نام مجدد، به ادامه همکاری با شرکت بپردازد.
   ·    چنانچه بازاریاب پس از انصراف و حذف دفتر کار اینترنتی و کد کاربری، بعد از گذشت 15 روز قصد همکاری مجدد با شرکت داشته باشد، باید دوباره در شرکت ثبت نام و کد واحد خود را بازیابی نماید. برای این کار با توجه به شرایطی که دارد می بایست مراحل ذیل را طی کند:
      -- در صورتی که کمتر از 6 ماه از انصراف و حذف دفتر کار اینترنتی و کد کاربری بازاریاب گذشته باشد، فقط می تواند در جایگاه سابق خود با کد کاربری معرف قبلی قرار بگیرد.
      -- در صورتی که بیش از 6 ماه از انصراف و حذف دفتر کار اینترنتی و کد کاربری بازاریاب گذشته باشد، وی می تواند در هر تیم فروش دیگری فعالیت خود را مجددا آغاز نماید.
-    طبق ماده 31 دستورالعمل تاسیس و نحوه فعالیت و نظارت بر شرکت های بازاریابی شبکه ای، با فسخ قرارداد بازاریاب با شرکت، در صورت درخواست بازاریاب کالاهای خریداری شده توسط وی در طی 12 ماه منتهی به تاریخ فسخ توسط شرکت باز پس گرفته می شود. شرکت 90 درصد قیمت خرید کالاها را به بازاریاب مسترد می کند.
   ·    این ماده فقط شامل کالاهایی می شود که قابلیت فروش مجدد داشته باشند.
   ·    شرکت می تواند پورسانت های پرداخت شده به بازاریاب در ازای این کالاها را از مبلغ اولیه کسر کند.
-    ثبت یک دفتر کار اینترنتی به نام دو یا چند نفر به عنوان شریک یا هر عنوان دیگری به هیچ عنوان امکان پذیر نبوده و شرکت هیچ گونه مسئولیتی در مورد عواقب این کار را نمی پذیرد. بدیهی است شرکت فقط شخص بازاریابی را که مشخصات وی در دفتر کار اینترنتی ثبت شده را به رسمیت می شناسد.
-    انتقال جایگاه به اقوام درجه اول شامل: فرزند، همسر، پدر، مادر، خواهر، برادر با لحاظ ملزومات قانونی تنها در صورت گذشت 6 ماه از ثبت نام مجاز است. متقاضیان این انتقال می بایست درخواست رسمی و کتبی خود را از طریق دفتر کار اینترنتی خود به شرکت ارائه نمایند و پس از موافقت شرکت، جایگاه منتقل خواهد گردید.   
-    بازاریاب تنها می تواند بستگان نسبی و سببی درجه 1 خود را به عنوان وارث معرفی نماید.
-    شرکت متعهد می گردد که در صورت فوت بازاریاب ،کلیه حق و حقوق وی رابه وارث قانونی وی، پرداخت نماید و در صورتی که بازاریاب وارث قانونی نداشته باشد،کلیه حق وحقوق بازاریاب به حسابهای خیریه از طرف وی واریز می گردد.
-    شرکت انتقال جایگاه و منافع حاصل از آن را به وارث تا زمانی که وی گواهی انحصار وراثت را ارسال نکند، به رسمیت نمی شناسد و نمی پذیرد.
-    پس از دریافت گواهی انحصار وراثت و فرم ثبت نام توسط شرکت، وارث می تواند جایگاه شخص سابق و کلیه منافع منتج از آن را دریافت کند و وی متعهد به رعایت شرایط قرارداد و قوانین و مقررات بوده و موظف به انجام وظایف عضو سابق است.
-    در صورتی که بازاریاب، بازاریاب جدیدی را سهواً یا عمداً در تیم فروش غیر از مکان اصلی قرار دهد، تغییر محل فقط 48 ساعت پس از تاریخ ثبت نام و با مراجعه حضوری بازاریاب جدید و معرف آن به یکی از نمایندگی های معتبر شرکت و ارائه مدارک مورد نیاز صورت می پذیرد..
-    بازاریاب می بایست به شرکت وفادار بوده و نباید اطلاعاتی را بر ضد شرکت چه شفاهی و چه کتبی منتشر کند. در صورت وجود هرگونه هتک حرمت و افترا از جانب بازاریاب، شرکت می تواند قرارداد بازاریابی وی را به صورت یکطرفه لغو نماید.
-    چنانچه بازاریاب از نظرمراجع قانونی، یک فرد ممنوع المعامله و یا تحت پیگرد باشد، هر زمان که شرکت از این موضوع مطلع گردد، قرار داد را به صورت یکطرفه فسخ می نماید و دفتر کار اینترنتی وی تعلیق می گردد.
-    هر بازاریاب که هیچ شاخه فروش فعالی نداشته باشد، موظف است در هر 3 ماه حداقل 1 بار خرده فروشی (فروش شخصی) داشته باشد تا بازاریاب فعال شود. در غیر اینصورت به عنوان بازاریاب غیر فعال در نظر گرفته شده و دفتر کار اینترنتی ایشان حذف می شود و شرکت هیچگونه مسئولیتی درباره آن بازاریاب نخواهد داشت. در صورت نداشتن عذر موجه قانونی (فوت اقوام درجه یک، حوادث غیرمترقبه مانند: زلزله، بیماری و از کارافتادگی بر اثر حادثه)  موارد ذکر شده به تحقق می پیوندد.
-    هر بازاریاب که فقط یک شاخه فروش فعال داشته باشد، موظف است طی 2 ماه پس از تاریخ ثبت نام در سایت، اولین خرده فروشی (فروش شخصی) خود را انجام داده تا بازاریاب فعال شود. در غیر اینصورت به عنوان بازاریاب غیر فعال در نظر گرفته شده و دفتر کار اینترنتی ایشان بسته می شود و شرکت هیچگونه مسئولیتی درباره آن بازاریاب نخواهد داشت. در صورت نداشتن عذر موجه قانونی موارد ذکر شده به تحقق می پیوندد.
-    مجبور کردن هر شخص برای عضویت، بازاریابی و خرید از شرکت مطلقا ممنوع است. لذا در صورت آشکار شدن این مسئله شرکت (کمیته نظارت و بازرسی) نسبت به تعلیق کد کاربری اقدام و ایشان را به مراجع ذیصلاح معرفی می نماید
-    بازاریاب حق ندارد هیچ گونه وجه نقدی را از مشتری یا بازاریابان تیم فروش خود درخواست نماید یا حسابی غیر از حساب شرکت برای واریز وجه کالا به بازرایابان یا مشتریان معرفی نماید. بدیهی است در صورت چنین تخلفی کد کاربری لغو و اقدامات قانونی علیه وی صورت می پذیرد.
-    هر گونه اغتشاش، فعالیت سیاسی و عدم رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران در شرکت ممنوع بوده و در صورت مشاهده رعایت نکردن قوانین کد کاربری لغو و از حضور وی در شرکت و نمایندگی های شرکت برای مادام العمر جلوگیری به عمل خواهد آمد.

ماده شش (6) – تبلیغات  و اطلاع رسانی
-    اطلاع رسانی های شرکت فقط از طریق سایت رسمی شرکت (www.simorghmlm.ir)  صورت می پذیرد.
-    انجام هرگونه تبلیغ ، اطلاع رسانی، مصاحبه به هر صورت اعم از مطبوعاتی، اینترنتی (سایت ها و وبلاگ ها، انجمن های گفتگو و سایر موارد) رادیو و تلویزیونی، نصب پوستر و بیلبورد ، توزیع تراکت و بروشور، برگزاری همایش عمومی و ... بدون دریافت موافقت قبلی و مجوز کتبی از شرکت ممنوع است. همچنین برای استفاده از نام و آرم تجاری شرکت جهت انجام موارد فوق به مجوز کتبی جداگانه از شرکت (کمیته آموزش و پشتیبانی) نیاز است.
-    نام شرکت ، آرم تجاری، بروشور، کاتالوگ، جزوات آموزشی، منابع و متون، منابع سمعی و بصری و یا سایر منابع، تحت حمایت قانون مولف بوده و حقوق تولید، نشر و مالکیت آن برای شرکت در سراسر جهان محفوظ است.
-    عواقب هرگونه سوء استفاده و دخل و تصرف در جزوات آموزشی متوجه شخص خاطی می باشد و شرکت هیچگونه مسوولیتی در این خصوص نخواهد داشت.
-    کلیه اطلاعات کاری شرکت با کارگزاران، واسطه ها، نمایندگان فروش و تأمین کنندگان خود محرمانه است. در دسترس قراردادن این گونه اطلاعات در حیطه اختیارات شرکت است.
-   تمامی اطلاعات مربوط به کالاها (نوع، ابعاد، وزن، تصاویر کامل ، قیمت ...) به طور کامل و صحیح در داخل وب سایت شرکت (www.simorghmlm.ir) درج شده است.
-    شرکت متعهد می شود که به طور منظم فروشنده مستقیم را در جریان اطلاعات ضروری و تغییرات کمی و کیفی محصولات شرکت قرار دهد.
-    استفاده از هرزنامه ها (ارسال ایمیل به کسانی که مایل به دریافتش نیستند) و سیستم های خودکار شماره گیری تلفن ممنوع است. تخلف از این ماده، تخلف از قوانین و مقررات به شمار آمده و منجر به حکم تعلیق یا لغو فوری عضویت شخص متخلف می شود
-    بازاریابان به هیچ عنوان حق ساخت و استفاده از هر گونه مهری که نام و لوگوی شرکت یا شماره تلفن یا آدرس یکی از دفاتر شرکت در آن باشد را ندارند.

ماده هفت (7) - رسیدگی به نارضایتی
-    سیستم ثبت نارضایتی از شرکت‌های دارای مجوز بازاریابی شبکه‌ای به منظور برطرف شدن نارضایتی‌های مطرح شده توسط هر یک از بازاریابان، مشتریان و نماینده شرکت‌ها در نظر گرفته شده است. هر یک از مشتریان، خریداران و بازاریابان جهت درج نارضایتی در ابتدا می‌بایست مشکل خود را از طریق سایت شرکت که مرتبط با موضوع نارضایتی است مطرح کنند و کد رهگیری حل اختلاف درونی آن شرکت را دریافت نمایند تا نماینده شرکت (مدیر بازرسی) طبق برنامه زمانبندی مشخص رسیدگی و مورد را حل و فصل نماید.
-    در صورتی که به هر علتی رضایت برای فرد ناراضی جلب نشد، وی می‌تواند با استفاده از کد رهگیری مربوطه موضوع را در کمیته بیرونی رسیدگی کننده به نارضایتی، پیگیری نماید. تمامی افراد می بایست توجه داشته باشند جهت پیگیری نارضایتی در کمیته بیرونی بازاریابی شبکه‌ای به آدرس www.networkmarketing.mimt.gov.ir ، ابتدا کد 14 رقمی رهگیری را از سایت شرکت دریافت کرده و سپس در قسمت رسیدگی به نارضایتی (کمیته بیرونی) وارد نمایند در غیر این صورت امکان درج نارضایتی نخواهد بود.
-    کلیه روابط مالی، کاری و یا دیگر روابط میان بازاریابان روابطی است شخصی و شرکت به موجب این بند نسبت به کلیه تبعات و آثار حاصله این روابط، از خود سلب مسئولیت می نماید.
-  بازاریاب موظف است ضمن مطالعه این قوانین و مقررات، با مراجعه به سایت رسمی وزارت صنعت،معدن و تجارت به آدرس www.networkmarketing.mimt.gov.ir  از مقررات و شرایط عمومی بازاریابی شبکه ای در جمهوری اسلامی ایران آگاه گردد. پس از آغاز فعالیت بازاریاب، هیچ ادعا و مطالبه ای که ناشی از جهل به قوانین باشد، برای شرکت مسموع و قابل پذیرش نمی باشد.
-    در صورت عدم رعایت هر یک از قوانین و مقررات شرکت و سایر الزامات مربوطه، تصمیمات قانونی شرکت بسته به نوع و دفعات تکرار آن از سوی بازاریاب، به شرح ذیل اعمال می گردد:
   ·    اخطار کتبی که از طریق دفتر کار اینترنتی بازاریاب به وی ابلاغ می شود.
   ·    اخطار کتبی به صورت حضوری با اخذ تعهد از بازاریاب.
   ·    تعلیق جایگاه بازاریاب به مدت معین بر اساس آئین نامه اضباطی شرکت
   ·    لغو دائم جایگاه نماینده فروش و حذف نمودن کد کاربری وی.

ماده هشت (8) - شرایط عمومی
-    شرکت تعهدی نسبت به پرداخت خسارات مستقیم یا غیر مستقیم ناشی از تخلف بازاریابان به خریداران و تیم فروش را ندارد. موارد تخلف شامل موضوعات ذیل می‌باشد:
   ·    اطلاع رسانی نادرست درباره کالاها و خدمات شرکت که باعث اغفال خریداران گردد.
   ·    هر گونه اهمال در تهیه اطلاعات لازم و معرفی و ارائه ی موارد آموزشی و پشتیبانی.
   ·    انتساب القاب دولتی ویا غیر دولتی کاذب به مدیران شرکت در هنگام بازاریابی کالاها و خدمات شرکت.
   ·    کلیه موارد مربوط به گران فروشی و کم فروشی.
   ·    هر گونه تخطی از مفاد قرارداد .
-    قانون فورس ماژور و حوادث غیر مترقبه برای شرکت برقرار است و پس از برطرف شدن عواقب حادثه و راه اندازی رسمی کار موافقت نامه پا برجا خواهد بود و در غیر این صورت کم لن یکن است و هیچ دیونی بر عهده شرکت نیست.
-    کلیه مفاد این موافقت نامه و توضیحات آن طبق مواد 10 و 190 قانون مدنی تنظیم گردیده است و میان شرکت و کلیه همکاران و خریداران، جاری و لازم الاجرا است و هرگونه تخطی ازآن طبق قوانین حقوق تجارت الکترونیک ، قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران و ضوابط ومقررات شرکت رسیدگی خواهد شد.